Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

SZANOWNI PAŃSTWO,

w najnowszym wydaniu czasopisma piszemy między innymi o tym:

  • na co i ile wydają miasta i regiony w Polsce, w którą stronę zmierza polski marketing terytorialny oraz jakie narzędzia promocyjne są najchętniej stosowane,
  • jak zawiązywać relacje pomiędzy lokalnym biznesem i samorządem oraz pomóc osobom planującym założenie działalności gospodarczej na inspirującym przykładzie raciborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,
  • jak przygotować skuteczną ulotkę, plakat i bilbord,
  • dlaczego warto budować swoją strategię na wirusowych zasięgach,
  • jak dokonać modyfikacji wskaźnika odrzuceń w kodzie śledzenia Google Analytics,
  • co zrobić, by wygrać wybory krok po kroku  opisujemy poszczególne czynniki wpływające na sukces wyborczy,
  • jak uniknąć podczas wpadek podczas kampanii wyborczej i chronić swój wizerunek.

Zapraszamy do lektury!

Redakcja magazynu „Marketing w Urzędzie”

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Radosław Knesz

Przedsiębiorczy Racibórz

Każdy prezydent, burmistrz czy wójt chce rozwoju przedsiębiorczości. Niestety współpraca pomiędzy samorządem a biznesem na ogół nie jest łatwa. Jak pomóc osobom planującym założenie działalności gospodarczej? Jak doprowadzić do zawiązywania relacji pomiędzy lokalnym biznesem i samorządem? Na te pytania odpowiedź znalazły władze Raciborza – powstała strategia „Program Wspierania Przedsiębiorczości Miasta Racibórz na lata 2015–2020”. Celem programu było kreowanie warunków dla rozwoju przedsiębiorczości i inwestycji w mieście. Jednym z punktów programu było powołanie Inkubatora Przedsiębiorczości

Katarzyna Chojnowska

SERM – targowisko nowej ery

Na przestrzeni kilku ostatnich lat ma miejsce bardzo ciekawa transformacja dotycząca sposobu spędzania wolnego czasu. Coraz częściej ludzie rezygnują z konwencjonalnego wyjścia do galerii handlowej czy restauracji. Szukają czegoś więcej. Miejsca, w którym będą mogli nie tylko dobrze zjeść, lecz także zrobić zakupy bądź obcować ze sztuką. Tak właśnie działają miejsca wpisujące się w filozofię SERM.

Agata Krypczyk

Skuteczne kampanie wielokanałowe. Wykorzystaj potencjał offline i online

Prowadzenie wielokanałowych działań może być niezwykle skuteczną formą promocji i wykorzystywania potencjału reklamowego wśród różnych grup docelowych. Co ważniejsze, łącząc świat offline i online, dosłownie można poszerzyć zasięg i aktywizować odpowiednie grupy.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Łukasz Śwituniak

Czy plakaty i ulotki to przeżytek?

Planując działania promocyjne, w pierwszej kolejności często sięgamy po najtańsze i najprostsze środki przekazu – plakaty i ulotki. Czy w dzisiejszym zdigitalizowanym i coraz bardziej wirtualnym świecie takie analogowe metody promocji projektów mają rację bytu? Jak najbardziej! Jest kilka argumentów przemawiających za wykorzystaniem plakatów i ulotek. Oto jak podchodzi do nich „Promuje Łódzkie”.

Wojciech Grabowski

Google Analytics dla zaawansowanych. Współczynnik odrzuceń i jego modyfikacja

Google Analytics to świetne narzędzie do analizy ruchu na stronach internetowych. Jego uniwersalność sprawia, że jest odpowiednie dla administratorów stron zarówno blogów, jak i urzędów, sklepów internetowych czy stron firmowych. Google Analytics dzięki intuicyjnemu interfejsowi jest łatwy w obsłudze nawet dla użytkowników niemających dużej wiedzy z zakresu informatyki. Osoby, które ją posiadają, mogą jednak „wycisnąć” z narzędzia zdecydowanie więcej. Niniejszy artykuł jest kontynuacją opublikowanego w poprzednim numerze „Marketingu w Urzędzie” artykułu Raportowanie w Google Analytics krok po kroku przeznaczoną dla użytkowników bardziej zaawansowanych oraz tych, którym nie wystarczą jego podstawowe funkcje. W artykule szerzej omówiono współczynnik odrzuceń oraz możliwości jego modyfikacji.

Wojciech Grabowski

Monitoring pozycji www urzędu w wynikach organicznych

Dobrze zarządzana strona internetowa urzędu jest świetnym źródłem informacji zarówno dla mieszkańców, jak i turystów. Dziś każde nowoczesne: gmina, miasto, powiat czy województwo jako jedną z platform komunikacji muszą wykorzystywać stronę internetową. Oprócz Biuletynu Informacji Publicznej powinny znajdować się na niej komunikaty i ogłoszenia oraz przydatne informacje. Strony urzędowe charakteryzują się dużym udziałem wejść bezpośrednich (tj. wejść na skutek wpisania bezpośredniego adresu strony w pasku przeglądarki), nadal jednak wielu użytkowników trafia na nie dzięki organicznym wynikom z wyszukiwarek internetowych. Monitoring pozycji strony internetowej urzędu w organicznych wynikach wyszukiwania jest więc ważnym elementem zarządzania stroną. Dzięki niemu wiemy, czy użytkownicy w ogóle trafiają na naszą stronę oraz jakie podstrony odwiedzają.

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Agata Krypczyk

Real time marketing & viral. Niech wszyscy dowiedzą się o twojej gminie

Budowanie spójnej i skutecznej strategii komunikacji w mediach społecznościowych jest podstawą działania i docierania do mieszkańców oraz turystów. Warto zadbać, aby przekaz był jasny i dostosowany do grupy docelowej.

PRAWO KNOW-HOW

Rafał Guzowski

Chroń wizerunek w czasie wyborów

Prawna ochrona wizerunku jest niezwykle ważna. Można przypuszczać, że zbliżające się wybory samorządowe będą areną, na której wymiana ciosów będzie niezwykle emocjonująca zarówno dla wyborców, jak i dla prawników. Kandydaci powinni mieć świadomość ochrony wizerunku, jaką gwarantuje prawo – nie tylko w czasie kampanii wyborczej.

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Adam Łaszyn

Jak wygrać wybory? Znaczenie strategii w kampaniach wyborczych

Wybory samorządowe lada moment. W każdej gminie, w każdym mieście wyborcza gorączka rośnie, a działania przedwyborcze się nasilają. Jak wygrać? To kluczowe pytanie stawiają sobie nie tylko kandydaci, lecz także ich najbliżsi współpracownicy, najbardziej zagorzali zwolennicy i rodziny. I mam tu złą i dobrą wiadomość. Zła jest taka, że cudownej odpowiedzi na to pytanie nie ma. Dobra – jest kilka zasad, narzędzi i schematów, które mogą znacznie pomóc w spełnieniu się postulatu, jaki tkwi w tym znamiennym pytaniu. I o tych tajemnicach wyborczego sukcesu co nieco poniżej.

Magdalena Smulczyk

Województwo łódzkie obecne i aktywne w mediach społecznościowych

Skuteczna promocja regionu w mediach społecznościowych wymaga opracowania długofalowej strategii, zgodnie z powiedzeniem Dwighta D. Eisenhowera „Plany są niczym; planowanie jest wszystkim”. Motto to przyświeca działaniom promocyjnym województwa łódzkiego. Treści zamieszczane w mediach społecznościowych na profilach „Promuje Łódzkie" są wyszukiwane, dobierane pod kątem określonych grup odbiorców i redagowane z wyprzedzeniem, po czym publikowane według ustalonego harmonogramu. Trzeba wspomnieć o nieustannym angażowaniu mieszkańców w działalność promocyjną w social mediach. Podejście takie warto naśladować, co potwierdzają sukcesy mierzone liczbą fanów, komentarzy i reakcji.

MIARA SUKCESU

Robert Stępowski

Wydatki i działania promocyjne miast i regionów

Pod patronatem magazynu „Marketing w Urzędzie” powstała tegoroczna edycja raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”. To jedyne zestawienie wydatków i samorządowych działań promocyjnych w P olsce. W tym roku analizie poddaliśmy 91 samorządów wojewódzkich i miejskich.

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

Rafał Guzowski

Jak unikać wpadek podczas wyborów?

Kampania wyborcza nabiera coraz większego rozmachu. W nerwowej atmosferze chęci wygranej (nawet za wszelką cenę) zwiększa się prawdopodobieństwo popełnienia błędu. Jak unikać nieprzemyślanych ruchów i nie dać amunicji kontrkandydatowi? Jak atakować przeciwnika? Recepta jest prosta: odpowiednio przemyślana strategia i przygotowanie się na reakcje kryzysowe.

Bądź na bieżąco