Ładowanie

Wydatki i działania promocyjne miast i regionów

Pod patronatem magazynu „Marketing w Urzędzie” powstała tegoroczna edycja raportu „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów”. To jedyne zestawienie wydatków i samorządowych działań promocyjnych w P olsce. W tym roku analizie poddaliśmy 91 samorządów wojewódzkich i miejskich.

Tegoroczny raport „Wydatki i działania promocyjne polskich miast i regionów” przygotowany przez serwis MarketingMiejsca. com.pl ma wyjątkowy charakter. W jednym miejscu można znaleźć zestawienie budżetów i działań promocyjnych samorządów wojewódzkich oraz największych i średniej wielkości miast. Ponadto okazuje się, że rok 2017 był rekordowy pod względem ogólnej kwoty, jaką polskie samorządy wydały na promocję. Co więcej, urzędnicy samorządowi na co dzień odpowiedzialni za działania promocyjne w samorządach wskazali samorządy, które ich zdaniem promują się najlepiej.

Warto podkreślić, że informacje zawarte w raporcie pochodzą bezpośrednio od samorządowców, a więc można traktować je jak dane źródłowe. To przedstawiciele administracji samorządowej podają znajdujące się w tym zestawieniu kwoty oraz wskazują najistotniejsze lub najdroższe ich zdaniem działania promocyjne, które zrealizowali w 2017 roku.

Rekordowe wydatki

Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że w 2017 roku samorządy wydały na promocję niemal 719 mln zł, czyli o ponad 50 mln zł więcej niż rok wcześniej. Wówczas było to 666 mln zł, a w 2015 roku – 677 mln zł.

Najwięcej, bo 23,7 mln zł, wydała Warszawa, ponad 20 mln zł Katowice, 15 mln zł Toruń i 13 mln zł Bydgoszcz. Na przeciwległym biegunie, najmniej wydających na działania promocyjne miast wojewódzkich, znajdują się: Gorzów Wielkopolski – 500 tys. zł, Zielona Góra – 1,1 mln zł. Opole i Łódź wydały po 2,6 mln zł, niewiele więcej zaś, ale poniżej 3 mln zł, Białystok i Szczecin.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 30  Strona 31  Strona 32  Strona 33  Strona 34

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

RADOSŁAW KNESZ CZERWIEC 3 (9) 2018

Przedsiębiorczy Racibórz

Każdy prezydent, burmistrz czy wójt chce rozwoju przedsiębiorczości. Niestety współpraca pomiędzy samorządem a biznesem na ogół nie jest łatwa. Jak pomóc osobom planującym założenie działalności gospodarczej? Jak doprowadzić do zawiązywania relacji pomiędzy lokalnym bi... Czytaj więcej

KATARZYNA CHOJNOWSKA CZERWIEC 3 (9) 2018

SERM – targowisko nowej ery

Na przestrzeni kilku ostatnich lat ma miejsce bardzo ciekawa transformacja dotycząca sposobu spędzania wolnego czasu. Coraz częściej ludzie rezygnują z konwencjonalnego wyjścia do galerii handlowej czy restauracji. Szukają czegoś więcej. Miejsca, w którym będą mogli nie tylko dobrze zjeść,... Czytaj więcej