Ładowanie

System powiadomień w komunikacji z mieszkańcami. Sms w kryzysie

W 2015 r. w Polsce wysłano niemal 52,5 mld SMS-ów. Popularność tej szybkiej i bezpiecznej formy komunikowania utrzymuje się na wysokim poziomie i – jak twierdzą specjaliści – ma przed sobą przyszłość. Zarówno w marketingu, systemach zakupowych, bankowości mobilnej, jak i w powiadamianiu o zagrożeniach oraz komunikacji między urzędem a mieszkańcami. Poznań jest jednym z samorządów, który od lat korzysta z nich w systemie alarmowania i ostrzegania

 

System powiadamiania za pomocą SMS-ów w Poznaniu działa od maja 2010 r. Umowę z operatorem komercyjnym na usługę wysyłania tych krótkich wiadomości tekstowych podpisano ze względu na ówczesne zagrożenie powodziowe. – Od tego czasu wykorzystywany jest do bieżącego informowania grup zamkniętych o zagrożeniach i awariach występujących na terenie miasta. Do grup zamkniętych zakwalifikowani są Prezydenci Miasta Poznania, członkowie Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz dyrektorzy wydziałów Urzędu Miasta Poznania. To również element systemu alarmowania oraz wczesnego ostrzegania ludności Miasta Poznania o zagrożeniach i sytuacjach kryzysowych – wyjaśnia Maciej Kubiak, koordynator poznańskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Dodaje, że osoby, które chcą otrzymywać takie ostrzeżenia, mają możliwość samodzielnego zalogowania się do systemu. Mogą wybrać jedną z 42 grup przypisanych terytorialnie do Rad Osiedli. Oddzielną grupą zamkniętą jest grupa „Powódź”, do której zakwalifikowani są mieszkańcy terenów zagrożonych powodzią.

 

TYLKO ZALOGOWANI

 

W tej chwili w poznańskim systemie zalogowanych jest nieco ponad 12,7 tys. osób. To niewiele, jeśli ma się na uwadze, że jest to liczba dotycząca ośrodka liczącego około pół miliona mieszkańców. Liczba ta utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie. Nigdy nie przekroczyła 15 tys., mimo że usługa ta była reklamowana za pośrednictwem ulotek. – Ostatni przypływ użytkowników odnotowaliśmy przy okazji awarii elektrowni atomowej w Zaporożu 2,5 roku temu. W ciągu jednego dnia liczba abonentów wzrosła nam o ok. 1000 osób – wspomina Maciej Kubiak. W planie zarządzania kryzysowego znajduje się tabela precyzująca kiedy i jakie informacje mają być przekazywane za pomocą SMS-ów. Są to ostrzeżenia meteorologiczne o zagrożeniach II stopnia i bardzo ważne, dotyczące wielu osób informacje o awariach, np. o awarii kotła w elektrociepłowni parę lat temu czy zablokowania ważnej arterii miejskiej. Ostrzeżenie SMS-em traktowane jest jako ostateczność. Bo, choć odbiorca informacji za nie nie płaci, to nadawca ponosi koszty wysyłki. Kilka groszy przemnożone przez niespełna 13 tys. użytkowników wielkiej kwoty nie generuje, ale większa częstotliwość wysyłania informacji z pewnością byłaby bardziej odczuwalna dla miejskiego budżetu, nie mówiąc już o sytuacji, gdyby wśród odbiorców zarejestrowała się np. połowa populacji Poznania.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 45  Strona 46

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

HUBERT GONERA CZERWIEC 3 (3) 2017

Szlak turystyczny jako narzędzie promocji miejsca

Szlak turystyczny może być naprawdę porywającą opowieścią o miejscu i jego tożsamości. Co więcej, jego istnienie powiąże ze sobą rozproszone elementy oferty turystycznej i przyczyni się do powstania sieciowego produktu turystycznego. Dobrze zaplanowany i funkcjonujący szlak turystyczny świetnie sprawdzi się jako konkretna oferta dla turystów i mieszkańców. Jest to również swoisty zaczyn do stałej i profesjonalnej współpracy różnorodnych podmiotów z branży turystycznej, które zbudują wokół niego wspólną narrację i będą od tego odcinać kupony. Zanim jednak zbudujemy u siebie naprawdę sensowny szlak turystyczny, musimy zadać sobie serię pytań i z namysłem na nie odpowiedzieć. Jakie to pytania i jak mogą brzmieć odpowiedzi na nie? O tym przeczytacie poniżej.

instrukcja obsługi promocji

DAMAZY GANDURSKI CZERWIEC 3 (3) 2017

Organizacja koncertu miejskiego w 8 krokach

Organizacja dużych koncertów plenerowych jest jednym z najprostszych sposobów na podniesienie atrakcyjności miasta czy gminy. Dobrze zorganizowane dostarczają bowiem rozrywki mieszkańcom, klienteli okolicznym biznesom z branży handlowej, gastronomicznej czy hotelarskiej oraz przyciągają turystów. Aby zrealizować otwarty koncert miejski, nie wystarczy jednak – wbrew obiegowej opinii – znaleźć dobrego artystę i opłacić jego gażę.