Ładowanie

Szlak turystyczny jako narzędzie promocji miejsca

Szlak turystyczny może być naprawdę porywającą opowieścią o miejscu i jego tożsamości. Co więcej, jego istnienie powiąże ze sobą rozproszone elementy oferty turystycznej i przyczyni się do powstania sieciowego produktu turystycznego. Dobrze zaplanowany i funkcjonujący szlak turystyczny świetnie sprawdzi się jako konkretna oferta dla turystów i mieszkańców. Jest to również swoisty zaczyn do stałej i profesjonalnej współpracy różnorodnych podmiotów z branży turystycznej, które zbudują wokół niego wspólną narrację i będą od tego odcinać kupony. Zanim jednak zbudujemy u siebie naprawdę sensowny szlak turystyczny, musimy zadać sobie serię pytań i z namysłem na nie odpowiedzieć. Jakie to pytania i jak mogą brzmieć odpowiedzi na nie? O tym przeczytacie poniżej.

 

CZYM SĄ SZLAKI TURYSTYCZNE I DLACZEGO WARTO JE TWORZYĆ

 

Najsensowniej definicje szlaków wywodzić z praktyki i wyjść od potrzeb odbiorców, czyli turystów. Dlatego warto posłużyć się kategorią produktu turystycznego o charakterze szlaku. Najprościej mówiąc, jest to zbiór atrakcji turystycznych połączonych ze sobą pewną wspólną ideą. Idea ta powinna być niczym wspólny mianownik łączący czasem pasujące do siebie, a czasem bardziej odległe tematycznie miejsca czy atrakcje. W zasadzie nie ma ograniczeń co może albo co nie może być ideą łączącą atrakcje w szlak. Mogą to być miejsca związane z wybitną postacią, np. Ludwikiem Zamenhofem – twórcą języka Esperanto, Fryderykiem Chopinem, Adamem Mickiewiczem, Mikołajem Kopernikiem czy miejsca, w których realizowano produkcje filmowe, zabytki techniki, zamki gotyckie, zabytki militarne, architektura modernistyczna i wiele innych. Szlak turystyczny powinien być oznakowany w terenie. Wyrażenie „oznakowanie” w tym przypadku jest bardzo pojemne i nieostre. Mieści się w nim bowiem równie dobrze pasek czerwonej farby na drzewie (szlaki turystyki pieszej i górskiej znakowane przez PTTK), jak i znaki drogowe stojące przy autostradzie czy multimedialna tablica przy atrakcji na szlaku. Istnienie szlaku wydobywa na światło dzienne skarby tożsamości miejsca. Historie i fakty znane tylko nielicznym, regionalistom, pasjonatom dzięki szlakowi dostępne są dla wszystkich. Budują one zatem poczucie dumy mieszkańców ze swojej małej ojczyzny. Turystom zaś stwarzają pretekst do odwiedzin i wskazują drogę poznania miejsca przez pryzmat atrakcji szlaku.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 4  Strona 5  Strona 6  Strona 7  Strona 8  Strona 9

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

instrukcja obsługi promocji

DAMAZY GANDURSKI CZERWIEC 3 (3) 2017

Organizacja koncertu miejskiego w 8 krokach

Organizacja dużych koncertów plenerowych jest jednym z najprostszych sposobów na podniesienie atrakcyjności miasta czy gminy. Dobrze zorganizowane dostarczają bowiem rozrywki mieszkańcom, klienteli okolicznym biznesom z branży handlowej, gastronomicznej czy hotelarskiej oraz przyciągają turystów. Aby zrealizować otwarty koncert miejski, nie wystarczy jednak – wbrew obiegowej opinii – znaleźć dobrego artystę i opłacić jego gażę.

instrukcja obsługi promocji

ŁUKASZ SCHEFFS CZERWIEC 3 (3) 2017

W tym szaleństwie jest metoda, czyli promocja bez promocji

Promocja, system identyfikacji wizualnej, public relations... Można by sądzić, że współcześnie są to terminy rozpoznawalne, a sama potrzeba wdrażania i realizacji założeń elementów szeroko pojętego marketingu jest oczywista. Nic bardziej mylnego. Wiele samorządów, szczególnie tych małych, nadal nie wykazuje należytej staranności przy realizacji podstawowych zasad komunikacji i promocji. Jak zacząć, gdy promocji nie ma lub włodarzom danej gminy wydaje się jedynie, że jest?