Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

Szanowni Państwo,

 

wakacje zbliżają się wielkimi krokami. To czas, który nierozerwalnie wiąże się z udziałem w różnego rodzaju imprezach. Dla Państwa zwiastuje on wzmożone działania organizacyjne i marketingowe. W jaki sposób je rozplanować, uporać się z natłokiem czekających zadań oraz skutecznie wypromować gminę czy miasto? O tym wszystkim piszemy w najnowszym wydaniu magazynu „Marketing w Urzędzie”. W tym numerze znajdą Państwo ciekawy artykuł na temat storytellingu, o którym mówi się coraz więcej i coraz głośniej – pewnie za sprawą sugestywnej kampanii zorganizowanej ostatnio przez Urząd Miasta Poznania. Historia nocnego spaceru słonia po stolicy Wielkopolski stała się także inspiracją dla redakcji „MwU”, co, jak sądzę, widać po okładce. Dobra historia to jednak nie wszystko! Najlepiej, by za określoną narracją stał człowiek. W przypadku przekazów marketingowych musi to być osoba ceniona, której rekomendacje często są dla odbiorców wiele więcej warte niż niejeden przekaz reklamowy. Jak urząd może skorzystać z zasobów influence marketingu? Szczegóły zdradza Robert Stępowski – twórca platformy MarketingMiejsca.com.pl W tym numerze nie zabraknie także pomysłu na kampanię. Tym razem proponujemy Państwu stworzenie autorskiego szlaku turystycznego. Okazuje się bowiem, że wspomniany może okazać się – jak pisze Hubert Gonera : „porywającą opowieścią o miejscu i jego tożsamości”. Podpowiemy ponadto, w jaki sposób bezpłatnie promować się na Facebooku oraz długoterminowo planować promocję i rozwój miasta.

 

Zapraszamy do lektury!

 

Katarzyna Szkudlarek

 

Redakcja magazynu „Marketing w Urzędzie”

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Hubert Gonera

Szlak turystyczny jako narzędzie promocji miejsca

Szlak turystyczny może być naprawdę porywającą opowieścią o miejscu i jego tożsamości. Co więcej, jego istnienie powiąże ze sobą rozproszone elementy oferty turystycznej i przyczyni się do powstania sieciowego produktu turystycznego. Dobrze zaplanowany i funkcjonujący szlak turystyczny świetnie sprawdzi się jako konkretna oferta dla turystów i mieszkańców. Jest to również swoisty zaczyn do stałej i profesjonalnej współpracy różnorodnych podmiotów z branży turystycznej, które zbudują wokół niego wspólną narrację i będą od tego odcinać kupony. Zanim jednak zbudujemy u siebie naprawdę sensowny szlak turystyczny, musimy zadać sobie serię pytań i z namysłem na nie odpowiedzieć. Jakie to pytania i jak mogą brzmieć odpowiedzi na nie? O tym przeczytacie poniżej.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Damazy Gandurski

Organizacja koncertu miejskiego w 8 krokach

Organizacja dużych koncertów plenerowych jest jednym z najprostszych sposobów na podniesienie atrakcyjności miasta czy gminy. Dobrze zorganizowane dostarczają bowiem rozrywki mieszkańcom, klienteli okolicznym biznesom z branży handlowej, gastronomicznej czy hotelarskiej oraz przyciągają turystów. Aby zrealizować otwarty koncert miejski, nie wystarczy jednak – wbrew obiegowej opinii – znaleźć dobrego artystę i opłacić jego gażę.

Łukasz ScheffS

W tym szaleństwie jest metoda czyli promocja bez promocji

Promocja, system identyfikacji wizualnej, public relations... Można by sądzić, że współcześnie są to terminy rozpoznawalne, a sama potrzeba wdrażania i realizacji założeń elementów szeroko pojętego marketingu jest oczywista. Nic bardziej mylnego. Wiele samorządów, szczególnie tych małych, nadal nie wykazuje należytej staranności przy realizacji podstawowych zasad komunikacji i promocji. Jak zacząć, gdy promocji nie ma lub włodarzom danej gminy wydaje się jedynie, że jest?

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Kinga Rękawiczna

Bezpłatne metody promocji urzędu, samorządu i regionu na facebooku

Facebook i inne media społecznościowe nie muszą być jedynie tubą przekazującą najważniejsze wiadomości z Ratusza. Mogą stać się miejscem, które zjednoczy mieszkańców wokół ich miasta, a turystów zachęci od odwiedzin miejsc, które im pokażemy. Jak to zrobić? Wystarczy zastosować klika prostych metod.

Agata Krypczyk

Wydarzenie na facebooku - jak skutecznie promować miejskie imprezy na wakacje?

Wakacje to czas eventów. Nieważne, czy gmina jest kurortem górskim, nadmorskim, miejscowością turystyczną czy po prostu miejscem do życia. Wakacje są czasem szczególnym, w którym ciągle coś się dzieje.

Agata Krypczyk

Zaczaruj dobrą historią... Magia storytellingu

Jak najłatwiej przekazać komunikat tak, by pozostał w głowie odbiorcy, a pewne bodźce od razu budowały odpowiednie skojarzenia z tematem? Podobno najłatwiej opowiedzieć historię. Ten zabieg nazywany jest storytellingiem.

PRAWO KNOW-HOW

Konrad Różowicz

Gminne imprezy w świetle prawa – o czym należy pamiętać

Z wakacyjnym odpoczynkiem powiązany jest udział w różnego rodzaju imprezach artystycznych, rozrywkowych czy też sportowych. Ich zorganizowanie albo współorganizowanie przez gminę może przynieść szereg korzyści zarówno w obszarze promocji jednostki, jak i budowania dobrych relacji pomiędzy jej gospodarzami a mieszkańcami. Osiągnięcie wyłącznie pozytywnych rezultatów i uchronienie się przed ewentualnymi problemami wymaga m.in. zwrócenia uwagi na aspekty prawne podejmowanego przedsięwzięcia, w tym związane z koniecznością uzyskania stosownych pozwoleń, zezwoleń i zgód.

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Rafał Guzowski

Bądź tu mądry – Zaplanuj promocję i rozwój

Na co dzień nie ma czasu, by zaplanować zarówno długofalowe działania promocyjne, jak i te związane z rozwojem gminy. Urzędnicza rzeczywistość w wydziałach promocji i rozwoju skupiona jest na tym, co dzieje się tu i teraz. Planowanie zazwyczaj odkładane jest na ostatni kwartał roku, kiedy zaczynają się prace nad przyszłorocznym budżetem. A gdyby wyłączyć telefony, zamknąć wydział i na dwa dni wyjechać poza miasto? Wrócić z planem na promocję i rozwój?

MIARA SUKCESU

Robert Stępowski

Jak wykorzystać influencerów do promocji gminy?

Blogi, fanpage’e na Facebooku, kanały YouTube, Instagram i Snapchat to coraz częściej wykorzystywane przez marki (w tym administrację) kanały do promocji. Dzięki influencerom przekaz marketingowy przestaje być postrzegany jako agresywna i irytująca reklama, a staje się wiarygodnym i autentycznym, a przez to efektywnym źródłem rekomendacji. Dlatego coraz więcej samorządów sięga po tę właśnie formę promocji. Jak to zrobić dobrze?

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

System powiadomień w komunikacji z mieszkańcami Sms w kryzysie

W 2015 r. w Polsce wysłano niemal 52,5 mld SMS-ów. Popularność tej szybkiej i bezpiecznej formy komunikowania utrzymuje się na wysokim poziomie i – jak twierdzą specjaliści – ma przed sobą przyszłość. Zarówno w marketingu, systemach zakupowych, bankowości mobilnej, jak i w powiadamianiu o zagrożeniach oraz komunikacji między urzędem a mieszkańcami. Poznań jest jednym z samorządów, który od lat korzysta z nich w systemie alarmowania i ostrzegania

POD PATRONATEM MWU

Piotr Dzik

Relacja z gali perły samorządu Aktywne zarządzanie rozmową

Samorząd rozumiany jako relacja władz i wspólnoty mieszkańców wymaga tego, by obie wymienione strony po pierwsze rozmawiały, po drugie zarządzały komunikacją i po trzecie, by te rozmowy nie były pasywną, spóźnioną i nerwową reakcją na rosnące problemy a aktywnym ich przewidywaniem. I o tym, choć nie tylko, rozmawiano na Kongresie „Perły Samorządu” w Gdyni 25-26 maja 2017 r.

Bądź na bieżąco