Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

W najnowszym numerze „Marketingu w Urzędzie”, podpowiadamy m.in., jak:

 

  • wymyślić ciekawą historię i zaczarować nią mieszkańców miasta,
  • stworzyć atrakcyjny i przyciągający turystów szlak turystyczny,
  • zorganizować gminną imprezę zgodnie z obowiązującym prawem,
  • wykorzystać działania blogerów do promocji działań urzędu,
  • opracować długofalową strategię promocji i rozwoju miasta,
  • prowadzić skuteczną i darmową promocję urzędu, miasta i regionu na Facebooku.

 

Zapraszamy do lektury! 

Redakcja magazynu „Marketing w Urzędzie”

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Hubert Gonera

Szlak turystyczny jako narzędzie promocji miejsca

Szlak turystyczny może być naprawdę porywającą opowieścią o miejscu i jego tożsamości. Co więcej, jego istnienie powiąże ze sobą rozproszone elementy oferty turystycznej i przyczyni się do powstania sieciowego produktu turystycznego. Dobrze zaplanowany i funkcjonujący szlak turystyczny świetnie sprawdzi się jako konkretna oferta dla turystów i mieszkańców. Jest to również swoisty zaczyn do stałej i profesjonalnej współpracy różnorodnych podmiotów z branży turystycznej, które zbudują wokół niego wspólną narrację i będą od tego odcinać kupony. Zanim jednak zbudujemy u siebie naprawdę sensowny szlak turystyczny, musimy zadać sobie serię pytań i z namysłem na nie odpowiedzieć. Jakie to pytania i jak mogą brzmieć odpowiedzi na nie? O tym przeczytacie poniżej.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Damazy Gandurski

Organizacja koncertu miejskiego w 8 krokach

Organizacja dużych koncertów plenerowych jest jednym z najprostszych sposobów na podniesienie atrakcyjności miasta czy gminy. Dobrze zorganizowane dostarczają bowiem rozrywki mieszkańcom, klienteli okolicznym biznesom z branży handlowej, gastronomicznej czy hotelarskiej oraz przyciągają turystów. Aby zrealizować otwarty koncert miejski, nie wystarczy jednak – wbrew obiegowej opinii – znaleźć dobrego artystę i opłacić jego gażę.

Łukasz ScheffS

W tym szaleństwie jest metoda, czyli promocja bez promocji

Promocja, system identyfikacji wizualnej, public relations... Można by sądzić, że współcześnie są to terminy rozpoznawalne, a sama potrzeba wdrażania i realizacji założeń elementów szeroko pojętego marketingu jest oczywista. Nic bardziej mylnego. Wiele samorządów, szczególnie tych małych, nadal nie wykazuje należytej staranności przy realizacji podstawowych zasad komunikacji i promocji. Jak zacząć, gdy promocji nie ma lub włodarzom danej gminy wydaje się jedynie, że jest?

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Kinga Rękawiczna

Bezpłatne metody promocji urzędu, samorządu i regionu na facebooku

Facebook i inne media społecznościowe nie muszą być jedynie tubą przekazującą najważniejsze wiadomości z Ratusza. Mogą stać się miejscem, które zjednoczy mieszkańców wokół ich miasta, a turystów zachęci od odwiedzin miejsc, które im pokażemy. Jak to zrobić? Wystarczy zastosować klika prostych metod.

Agata Krypczyk

Wydarzenie na facebooku - jak skutecznie promować miejskie imprezy na wakacje?

Wakacje to czas eventów. Nieważne, czy gmina jest kurortem górskim, nadmorskim, miejscowością turystyczną czy po prostu miejscem do życia. Wakacje są czasem szczególnym, w którym ciągle coś się dzieje.

Agata Krypczyk

Zaczaruj dobrą historią... Magia storytellingu

Jak najłatwiej przekazać komunikat tak, by pozostał w głowie odbiorcy, a pewne bodźce od razu budowały odpowiednie skojarzenia z tematem? Podobno najłatwiej opowiedzieć historię. Ten zabieg nazywany jest storytellingiem.

PRAWO KNOW-HOW

Konrad Różowicz

Gminne imprezy w świetle prawa – o czym należy pamiętać

Z wakacyjnym odpoczynkiem powiązany jest udział w różnego rodzaju imprezach artystycznych, rozrywkowych czy też sportowych. Ich zorganizowanie albo współorganizowanie przez gminę może przynieść szereg korzyści zarówno w obszarze promocji jednostki, jak i budowania dobrych relacji pomiędzy jej gospodarzami a mieszkańcami. Osiągnięcie wyłącznie pozytywnych rezultatów i uchronienie się przed ewentualnymi problemami wymaga m.in. zwrócenia uwagi na aspekty prawne podejmowanego przedsięwzięcia, w tym związane z koniecznością uzyskania stosownych pozwoleń, zezwoleń i zgód.

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Rafał Guzowski

Bądź tu mądry – zaplanuj promocję i rozwój

Na co dzień nie ma czasu, by zaplanować zarówno długofalowe działania promocyjne, jak i te związane z rozwojem gminy. Urzędnicza rzeczywistość w wydziałach promocji i rozwoju skupiona jest na tym, co dzieje się tu i teraz. Planowanie zazwyczaj odkładane jest na ostatni kwartał roku, kiedy zaczynają się prace nad przyszłorocznym budżetem. A gdyby wyłączyć telefony, zamknąć wydział i na dwa dni wyjechać poza miasto? Wrócić z planem na promocję i rozwój?

MIARA SUKCESU

Robert Stępowski

Jak wykorzystać blogerów do promocji gminy?

Blogi, fanpage’e na Facebooku, kanały YouTube, Instagram i Snapchat to coraz częściej wykorzystywane przez marki (w tym administrację) kanały do promocji. Dzięki influencerom przekaz marketingowy przestaje być postrzegany jako agresywna i irytująca reklama, a staje się wiarygodnym i autentycznym, a przez to efektywnym źródłem rekomendacji. Dlatego coraz więcej samorządów sięga po tę właśnie formę promocji. Jak to zrobić dobrze?

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

System powiadomień w komunikacji z mieszkańcami. Sms w kryzysie

W 2015 r. w Polsce wysłano niemal 52,5 mld SMS-ów. Popularność tej szybkiej i bezpiecznej formy komunikowania utrzymuje się na wysokim poziomie i – jak twierdzą specjaliści – ma przed sobą przyszłość. Zarówno w marketingu, systemach zakupowych, bankowości mobilnej, jak i w powiadamianiu o zagrożeniach oraz komunikacji między urzędem a mieszkańcami. Poznań jest jednym z samorządów, który od lat korzysta z nich w systemie alarmowania i ostrzegania

POD PATRONATEM MWU

Piotr Dzik

Relacja z gali perły samorządu. Aktywne zarządzanie rozmową

Samorząd rozumiany jako relacja władz i wspólnoty mieszkańców wymaga tego, by obie wymienione strony po pierwsze rozmawiały, po drugie zarządzały komunikacją i po trzecie, by te rozmowy nie były pasywną, spóźnioną i nerwową reakcją na rosnące problemy a aktywnym ich przewidywaniem. I o tym, choć nie tylko, rozmawiano na Kongresie „Perły Samorządu” w Gdyni 25-26 maja 2017 r.

Bądź na bieżąco