Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

W najnowszym numerze „Marketingu w Urzędzie” przeczytacie między innymi o tym, jak:


•    ocenić atrakcyjność gospodarczą regionu,
•    zorganizować skuteczną kampanię promocyjną i pozyskać inwestora,
•    przygotować krok po kroku teaser inwestycyjny,
•    wyprodukować nieszablonowe wideo i zaplanować jego promocję,
•    korzystać z modułu influencerskiego i zautomatyzować elementy kampanii z blogerami,
•    efektywnie planować wydatki na promocję,
•    wdrożyć działania związane z budową marki,
•    promować urząd za pośrednictwem gadżetów.

Zapraszamy do lektury!
Redakcja magazynu „Marketing w Urzędzie”

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Chcesz stworzyć miejsca pracy? Zaangażuj mieszkańców!

Po raz pierwszy w historii mieszkańcy jednego z polskich miast wojewódzkich, dzięki angażującej strategii działań w social mediach, mogli realnie wpłynąć na jego wybór przez zagranicznego inwestora. W efekcie zryw w świecie wirtualnym „Zaangażował Śląsk” i zaowocował inwestycją globalnego giganta, a w konsekwencji powstaniem nowych miejsc pracy w Katowicach.

Innowacyjne podejście do biznesu? Dlaczego nie…

Inwestorów można zachęcić do współpracy za pośrednictwem różnych narzędzi. Urząd Miasta Żory zdecydował się na wykorzystanie innowacyjnej technologii IT. Dzięki finansowemu wsparciu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego miasto z sukcesem zwiększyło rozpoznawalność swojej oferty inwestycyjnej.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Robert Stępowski

Zdobyć inwestora! Ale Jak?

Podstawowym zadaniem samorządu jest służenie mieszkańcom poprzez zaspokajanie ich potrzeb oraz dbanie o to, aby obecni mieszkańcy nie opuszczali gminy, a nowi chcieli się na jej terenie osiedlać. Jest to możliwe tylko wtedy, gdy będą oni mieli możliwość znalezienia w obrębie swojej gminy atrakcyjnego zatrudnienia. Jak więc rozpocząć poszukiwanie inwestora? Jak zaprezentować się z jak najlepszej strony?

Marta Żołędziowska

Jak wykorzystać gadżety do promocji miasta - praktyczne porady

Reklama to określenie kojarzone najczęściej z zachęcaniem do zakupu lub konkretnych działań indywidualnych odbiorców. W jakim celu zatem mają się promować urzędy? Do kogo działania te powinny być skierowane i dlaczego są ważne?

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Agata Krypczyk

Wideo promocyjne miast. Zrób je inaczej niż inni

Wideomarketing staje się w ostatnich czasach najbardziej pożądaną formą przekazu reklamowego w Internecie. Nowe technologie i szybki rozwój mediów społecznościowych skracają dystans między marką a odbiorcą, co w efekcie pozwala budować wizerunek oraz pozytywne relacje.

Patrycja Górecka-Butora

Blogerzy na wyciągnięcie ręki - W jaki sposób urzędnicy mogą korzystać z portalu ułatwiającego współpracę z influencerami?

Współpraca z influencerami może przynieść wiele dobrego nie tylko światowej sławy markom, lecz także urzędom. Znajdowanie blogerów i vlogerów na własną rękę to jednak proces czaso- i pracochłonny. Na szczęście istnieją portale, które ułatwiają współpracę osób zajmujących się promocją – również urzędników – z influencerami. Czym jest moduł influencerski na platformie WhitePress, jakie są jego możliwości i dlaczego warto z niego korzystać? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć w niniejszym artykule.

Agata Krypczyk

Instagram Stories – łap nie tylko chwile

Mimo że Instagram Stories funkcjonuje w Polsce już od blisko roku, jego potencjał nadal nie jest wykorzystywany, a marki miejsc, czyli miasta i gminy, podchodzą do tego rozwiązania z dystansem. Stories otwiera jednak wiele nowych możliwości. Jakich? Przeczytacie o nich w dalszej części artykułu.

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Rafał Guzowski

Elastyczność 75075? To musi się udać. Poznaj skuteczne sposoby planowania wydatków na promocję

Jak zaplanować przyszłoroczne wydatki, tak by projekt budżetu wydziału bez obaw przekazać do procedowania? Czy trzeba wiedzieć, co kryje się za poszczególnymi pozycjami planu finansowego? A może wystarczy jedynie skopiować zeszłoroczny budżet? Na pewno zaoszczędzimy czas… Efektywność tego rodzaju rozwiązania może się jednak okazać marna.

Tomasz Madejski

Stwórz potężną markę swojego miasta

Ten artykuł jest dla tych, którzy pragną zmienić zasady gry, oraz tych, którzy chcą mieć realny wpływ na to, jak w przyszłości postrzegane będzie ich miejsce i jak będąc nawet najmniejszym miastem, konkurować z tymi bogatszymi i większymi w Polsce i Europie. W jaki sposób miasta i regiony powinny konstruować unikalną propozycję wartości, by stać się rewolucyjnym brandem na skalę Europy? O tym poniżej.

MIARA SUKCESU

Radosław Knesz

Powiadomienia WEB PUSH w urzędzie

Wyobraź sobie, że wiadomości, które wysyłasz, pojawiają się natychmiast na ekranach komputerów, laptopów lub smartfonów odbiorców. Mieszkańcy nie muszą zaglądać na Facebooka, do skrzynki e-mail ani na stronę urzędu.

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

Jak rozwiązać kryzys? Najlepiej do niego nie dopuścić

Czy jesteśmy przygotowani na rozwiązywanie kryzysów społecznych na poziomie samorządu terytorialnego? Funkcjonowanie urzędu to nie tylko tzw. trudni petenci czy coraz powszechniejsze kryzysy w mediach społecznościowych. To również, a może przede wszystkim, kryzysy społeczne. Ten rodzaj trudnych sytuacji i napięcia jest gwarantem, że prędzej czy później zjawią się media.

Bądź na bieżąco