Ładowanie

Bieżące wydanie

  1. Strona Główna
  2. Bieżący Numer

Bieżące Wydanie

Szanowni Państwo,

wraz z początkiem wiosny przekazujemy Państwu pierwszy numer nowego i zarazem jedynego na rynku magazynu o promocji dla urzędów. Jego ideą jest udostępnianie aktualnych i wyłącznie praktycznych informacji, które pomogą Państwu w codziennej pracy przy działaniach związanych z promocją regionu.

Chcielibyśmy, aby w „Marketingu w Urzędzie” odnajdowali inspiracje zarówno przedstawiciele kilkutysięcznych gmin, jak i największych polskich miast, powiatów czy województw, dlatego w każdym numerze będziemy przedstawiać pomysły na skuteczne działania, które uwzględnią potrzeby małych, średnich i dużych samorządów. Wiele z nich zaprezentujemy na praktycznych fiszkach zawierających szczegółowe opisy projektów oraz informacje o budżetach niezbędnych do ich zrealizowania. Będziemy też rozbierać na czynniki pierwsze poszczególne działania promocyjne, pokazując, w jaki sposób je wykonać, aby zwiększyć skuteczność kampanii. Nie boimy się innowacji, wręcz przeciwnie – czerpiemy z nich inspirację, więc i w naszym czasopiśmie nie zabraknie informacji na temat wykorzystania nowoczesnych narzędzi internetowych oraz nowych technologii do promocji regionu.

Wiemy, że Państwa praca wymaga nie tyko obszernej wiedzy w zakresie marketingu, ale również prawa, dlatego będziemy sukcesywnie publikować przystępne komentarze prawników oraz wyjaśniać niuanse, z którymi zmagają się pracownicy wydziałów promocji oraz rzecznicy prasowi. Zdradzimy też metody zwiększania skuteczności kampanii i podpowiemy, jak poprawnie interpretować wskaźniki efektywności. A na deser przekażemy garść porad, niezbędnych do prowadzenia komunikacji PR-owej, która nie zakończy się powstaniem kryzysu. To wszystko i wiele więcej znajdą Państwo w kolejnych wydaniach magazynu „Marketing w Urzędzie”, do którego lektury serdecznie zapraszamy.

Redakcja.

POMYSŁ NA KAMPANIĘ

Nina Kinitz

Kampanie antysmogowe

3 inspirujące pomysły na kampanie edukacyjne

Problem niskiej emisji staje się coraz bardziej palący, nic więc dziwnego, że samorządy szukają skutecznych metod na jego rozwiązanie. Działania samorządu będą jednak nieskuteczne, jeśli mieszkańcy nie zrozumieją, że zmiana codziennych nawyków może zaowocować czystym powietrzem. Jak ich do tego przekonać?

Hubert Gonera

Jarmarki, imprezy w stylu retro czy zloty fanów „Gwiezdnych Wojen” – zimowe imprezy, które promują markę miasta wśród turystów

Zima to pora roku, która jeszcze do niedawna nie kojarzyła się z imprezami plenerowymi. Gdy za naszymi oknami królują śnieg i mróz, trudno o gorące rytmy oraz letni klimat, który panuje wtedy na półkuli południowej i zagrzewa tłumy do wspólnej zabawy chociażby podczas karnawału w Rio de Janeiro. Doświadczenia ostatnich lat pokazują jednak, że nie tylko latem można przyciągnąć mieszkańców oraz turystów do centrów polskich miast i miasteczek.

INSTRUKCJA OBSŁUGI PROMOCJI

Joanna Przybysz

Wydawnictwa w promocji regionu

W dobie internetu foldery turystyczne nadal pełnią ważną funkcję w promocji miasta, gminy czy powiatu. Wielu turystów wciąż woli korzystać z drukowanych materiałów, które można wziąć do ręki i przekartkować. Stworzenie dobrego folderu turystycznego wymaga jednak przestrzegania kilku zasad. Oto najważniejsze z nich.

INNOWACJE W ZASIĘGU RĘKI

Daniel Kędzierski

Twoja gmina na Facebooku – dlaczego warto?

Fanpage gminy, starostwa czy województwa nie jest już tylko przejawem nowoczesności w komunikacji urzędu z mieszkańcami i turystami, lecz standardem. Jego założenie oraz prowadzenie wcale nie jest trudne, gdy poznamy kilka podstawowych zasad.

Kinga Rękawiczna

Palcem po smartfonie, czyli nowoczesny sposób na zwiedzanie

Zamiast mapy drogowej – nawigacja. Zamiast pięciu map turystycznych w plecaku – smartfon w kieszeni. W taki sposób myśli typowy, współczesny turysta. Porusza się w wirtualnej lub nawet rozszerzonej rzeczywistości. Jak do niego dotrzeć? Oto kilka nowych metod, z których z powodzeniem mogą korzystać miasta, gminy i samorządy.

Kinga Rękawiczna

Hashtag – król bezpłatnej promocji

Darmowa promocja wydarzeń miejskich w internecie, informacja rozpowszechniana w prywatnych wiadomościach mieszkańców i nowoczesna komunikacja w mediach społecznościowych. Brzmi jak marzenie? Z tych wszystkich możliwości możemy już korzystać dzięki zastosowaniu hashtagów. Sprawdźmy, jak ich używać!

PRAWO KNOW-HOW

Konrad Różowicz

Dokumentacja wartości zamówienia – sposób na pomyślny wynik kontroli

W trakcie kontroli to właśnie na urzędniku spoczywa zadanie wykazania, że wartość zamówienia została właściwie oszacowana, a związane z tym czynności przeprowadzono prawidłowo. Można tego dowieść, przedstawiając kontrolującemu odpowiednio przygotowaną dokumentację. Jak ją skompletować, by wyjść z kontroli bez szwanku?

MARKETINGOWA MAPA DROGOWA

Robert Stępowski

Jak efektywnie promować gminę w sezonie zimowym?

Czy jeszcze tej zimy można zawalczyć o turystę, który szuka miejsca na urlop? Tak. Krótkookresowe działania promocyjne mogą być efektywne i przyczynić się do wzrostu ruchu turystycznego w regionie, a przy tym wcale nie muszą być szalenie drogie.

MIARA SUKCESU

Krzysztof Wroński

Podstawy Google Analytics

Analytics od firmy Google jest jednym z najpopularniejszych narzędzi służących do analizowania ruchu na stronie internetowej. Jego wielkim atutem jest również możliwość bezpłatnego monitorowania wyników. Istnieje co prawda wersja premium, ale dla stron urzędów w zupełności wystarczy darmowa wersja tego narzędzia.

PROSTE SPOSOBY NA KRYZYS

Łukasz ScheffS

Betonowe koło ratunkowe – czego NIE robić podczas kryzysu?

Jak uniknąć kryzysu? Nikt nie zna satysfakcjonującej odpowiedzi na to pytanie. Wiemy jednak, od których działań należy się powstrzymać, by zdusić kryzys w zarodku – wystarczy zastosować 5 antykryzysowych zasad komunikacji z mediami.

Adam Piwek

Jak pokonać kryzys i utrzymać dobry wizerunek gminy?

Kryzys z natury zaskakuje i nadchodzi niespodziewanie. Jednak w praktyce urzędowej o wielu potencjalnie trudnych sytuacjach wiemy znacznie wcześniej. Jak zatem skutecznie reagować na pierwsze symptomy kryzysu w naszej instytucji, pamiętając przy tym o budowaniu pozytywnego wizerunku?

POD PATRONATEM MWU

Zapowiedź Kongresu Profesjonalistów Public Relations

Jakie działania podejmować, by uniknąć kryzysu w mediach? Co robić, gdy dziennikarze zasypują nas trudnymi pytaniami? Kiedy zaczyna i kończy się sytuacja kryzysowa? Na te pytania odpowiemy podczas tegorocznej edycji największego w Polsce spotkania praktyków public relations. Swoimi doświadczeniami w unikaniu oraz łagodzeniu sytuacji kryzysowych podzielą się m.in. Ilona Grzywińska – Communications Manager w firmie UBER, Robert Korzeniowski – czterokrotny mistrz olimpijki i organizator wydarzeń sportowych czy Adam Burak – Dyrektor Marketingu i Komunikacji LOTOS SA.

Bądź na bieżąco