Ładowanie

Powiadomienia WEB PUSH w urzędzie

Wyobraź sobie, że wiadomości, które wysyłasz, pojawiają się natychmiast na ekranach komputerów, laptopów lub smartfonów odbiorców. Mieszkańcy nie muszą zaglądać na Facebooka, do skrzynki e-mail ani na stronę urzędu.

 

Właśnie tak działają powiadomienia web push (czasem zwane notyfikacjami), czyli krótkie komunikaty dostarczane za pośrednictwem przeglądarek internetowych. Taka wiadomość można wysłać wszystkim użytkownikom danej strony internetowej. Aby to było możliwe, należy spełnić jedynie dwa warunki. Po pierwsze, strona musi korzystać z narzędzia umożliwiającego wysyłanie powiadomień web push (np. Gravitec.net). Po drugie, osoba odwiedzająca stronę musi zaaprobować otrzymywanie powiadomień, odpowiadając pozytywnie na pytanie „Czy chcesz odbierać powiadomienia?”. Zgodę załatwia jedno klikniecie, co czyni zwykle 4–8% odwiedzających stronę. Jeśli oba warunki zostaną spełnione, można wysyłać odbiorcom lub subskrybentom (po prostu mieszkańcom) krótkie komunikaty, dzięki którym pozostaną w kontakcie ze strona urzędu, zostaną poinformowani o miejskich wydarzeniach, nowych inwestycjach, zmianach w ruchu miejskim, sesjach rady itp.

KRÓTKA HISTORIA

Korzenie powiadomień sięgają początku XXI wieku, kiedy telefony komórkowe zaczęły masowo korzystać z Internetu. W tym czasie firma o nazwie Research In Motion rozpoczęła prace nad interfejsem komunikacyjnym dla swojej flagowej linii produktowej – Blackberry. To właśnie inżynierowie wspomnianej firmy spopularyzowali technologie, która zrewolucjonizowała sposób interakcji użytkowników z urządzeniami mobilnymi. Nazywali ja Push Services i był to pierwszy w historii system bieżącego powiadamiania użytkowników o nowych e-mailach.

Oczywiście sukces kanadyjskiej firmy nie przeszedł niezauważony. Sektor IT i branża telekomunikacyjna bacznie przyglądali się poczynaniom Blackberry, a powiadomienia push wkrótce stały się domyślnym sposobem komunikacji z użytkownikiem, z którego zaczęły korzystać wszystkie urządzenia mobilne. Powiadomienia push stosowano, by informować nas o aktualizacjach aplikacji, newsach, nowych poziomach w grach i wielu innych obszarach cyfrowego świata.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Chcesz stworzyć miejsca pracy? Zaangażuj mieszkańców!

Po raz pierwszy w historii mieszkańcy jednego z polskich miast wojewódzkich, dzięki angażującej strategii działań w social mediach, mogli realnie wpłynąć na jego wybór przez zagranicznego inwestora. W efekcie zryw w świecie wirtualnym „Zaangażował Śląsk” i zaowocował inwestycją globalnego giganta, a w konsekwencji powstaniem nowych miejsc pracy w Katowicach.

pomysł na kampanię

SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Innowacyjne podejście do biznesu? Dlaczego nie…

Inwestorów można zachęcić do współpracy za pośrednictwem różnych narzędzi. Urząd Miasta Żory zdecydował się na wykorzystanie innowacyjnej technologii IT. Dzięki finansowemu wsparciu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego miasto z sukcesem zwiększyło rozpoznawalność swojej oferty inwestycyjnej.