Ładowanie

Podstawy Google Analytics

Analytics od firmy Google jest jednym z najpopularniejszych narzędzi służących do analizowania ruchu na stronie internetowej. Jego wielkim atutem jest również możliwość bezpłatnego monitorowania wyników. Istnieje co prawda wersja premium, ale dla stron urzędów w zupełności wystarczy darmowa wersja tego narzędzia.

POPRAWNA INSTALACJA TO PODSTAWA

Aby zbierać dane i analizować ruch na stronie urzędu, należy założyć konto Google Analytics (GA), rejestrując się na stronie https://www.google.pl/intl/pl_ALL/analytics/ index.html.
Warto używać imiennych adresów e-mailowych, ponieważ dzięki temu zyskamy możliwość przyznawania dostępu do kont lub udostępniania widoku statystyk poszczególnym pracownikom urzędu.
Przy zakładaniu konta pamiętajmy, by wybrać odpowiednią opcję protokołu (http lub https) oraz wersję adresu (z poprzedzającymi ją literami WWW lub bez nich).
Jeśli strona urzędu zawiera subdomeny, np. blog.nazwaurzedu.pl lub bip. nazwaurzedu.pl, to powinny one być śledzone w ramach tej samej usługi, ale dla subdomeny musimy ustawić oddzielny widok. To pomoże nam zapobiec utracie źródeł konwersji.
Możemy również użyć narzędzia Google Tag Manager do instalacji kodu Google Analytics oraz innych kodów. Jest to polecane rozwiązanie, gdyż uniezależni nas od programistów, jeśli pojawi się potrzeba instalacji kolejnego kodu (np. pixela konwersji Facebook, czy kodu remarketinowego AdWords).
Po zainstalowaniu kodu, możemy wejść w zakładkę raportowanie i wybrać raport „Na żywo”. Otwórzmy stronę urzędu w przeglądarce i zobaczmy, czy pokaże się kolejny użytkownik.
Jeśli nie jesteśmy pewni, czy strona urzędu ma poprawnie zainstalowany kod GA lub jeżeli nie mamy dostępu do konta, zainstalujmy w przeglądarce Chrome wtyczkę Google Tag Assistant, która pokaże czy i jakie kody Google są zainstalowane oraz czy instalacja przebiegła poprawnie.
Ten ostatni punkt konfiguracji jest bardzo istotny, gdyż to właśnie dzięki Celom powinniśmy weryfikować skuteczność działań marketingowych oraz samej strony internetowej.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 38  Strona 39  Strona 40  Strona 41

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

NINA KINITZ LUTY 1 (1) 2017

Kampanie antysmogowe

3 inspirujące pomysły na kampanie edukacyjne

Problem niskiej emisji staje się coraz bardziej palący, nic więc dziwnego, że samorządy szukają skutecznych metod na jego rozwiązanie. Działania samorządu będą jednak nieskuteczne, jeśli mieszkańcy nie zrozumieją, że zmiana c... Czytaj więcej

JOANNA PRZYBYSZ LUTY 1 (1) 2017

Wydawnictwa w promocji regionu

W dobie internetu foldery turystyczne nadal pełnią ważną funkcję w promocji miasta, gminy czy powiatu. Wielu turystów wciąż woli korzystać z drukowanych materiałów, które można wziąć do ręki i przekartkować. Stworzenie dobrego folderu turystycznego wymaga jednak przestrzegani... Czytaj więcej