Ładowanie

Stwórz potężną markę swojego miasta

Ten artykuł jest dla tych, którzy pragną zmienić zasady gry, oraz tych, którzy chcą mieć realny wpływ na to, jak w przyszłości postrzegane będzie ich miejsce i jak będąc nawet najmniejszym miastem, konkurować z tymi bogatszymi i większymi w Polsce i Europie. W jaki sposób miasta i regiony powinny konstruować unikalną propozycję wartości, by stać się rewolucyjnym brandem na skalę Europy? O tym poniżej.

 

DLACZEGO PIENIĄDZE WYDAWANE NA PROMOCJE MIASTA NIE PRZEKUWAJĄ SIĘ W JEGO ROZPOZNAWALNOŚĆ, A OGÓLNOPOLSKIE MEDIA WIDZĄ TYLKO PRZESTĘPCÓW I KATASTROFY?

Mieszkańców miast interesuje przede wszystkim jakość życia, która przekłada się operacyjnie na: dobre oferty pracy, dobra opiekę medyczna, przystępna cenę mieszkań, atrakcyjność dzielnic, infrastrukturę drogowa oraz ulice i chodniki, parkingi, przyjazność ludzi, niska przestępczość, dobre szkoły, bogactwo kulturalne miasta itd. Firmy i inwestorzy interesują się średnimi płacami, wielkością rynku pracy, bliskością dostawców i odbiorców, kosztami mediów i nieruchomości czy infrastruktura drogowa. Turyści natomiast analizują ofertę kulturalna i wypoczynkowa, poszukują atrakcji, które można zobaczyć, lub miejsc, w których można zrobić zakupy, wybrać się do kina czy restauracji. Zwracają również uwagę na odległość, dogodność dojazdu i koszty podróży.

Wymienione potrzeby wydają się kluczowe dla szybkiego rozwoju miast. Nic dziwnego, ze większość włodarzy i urzędników cała swoja energie poświecą na opracowanie budżetu, który pogodzi wszystkie oczekiwania, a następnie na jego realizacje, aby drogi, przedszkola i wszystkie inne, istotne projekty były wykonane przed upływem kadencji. Nie dlatego, że zależy im na wyniku wyborczym, ale dlatego, że realnie chcą zdążyć zmienić miasto na lepsze.

Niestety w ferworze pracy nie dostrzegają często, że w ten sposób równają do średniej w kwestii budowania silnego brandu swoich miast. Skupiają się na realizacji zacnych celów, jednak z dziesiątek zrealizowanych projektów i wydanych milionów w skali ogólnopolskiej trudno odróżnić miasto od miasta. W skali europejskiej ich gminy w ogóle nie istnieją. Widać to wyraźnie w mediach, które do mainstreamu wypuszczają jedynie informacje o katastrofach, nadużyciach, korupcji czy przestępcach. W mediach europejskich nie pojawia się nic.

To zdecydowanie za mało, aby zbudować potężna europejska albo polską markę, która byłaby top of mind w swojej kategorii.

W tym miejscu odezwa się głosy, że trudno walczyć z takimi markami, jak Paryż, Londyn czy Berlin, mającymi tyle naturalnych dziedzictw wypracowywanych przez lata. Może tez paść pytanie, jak stać się wielka marka, będąc miastem położonym tuz za takim gigantem, jak Warszawa, Wrocław czy Kraków. W dalszej części artykułu znajdziecie odpowiedz na te pytania.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

marketingowa mapa drogowa

RAFAŁ GUZOWSKI SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Elastyczność 75075? To musi się udać. Poznaj skuteczne sposoby planowania wydatków na promocję

Jak zaplanować przyszłoroczne wydatki, tak by projekt budżetu wydziału bez obaw przekazać do procedowania? Czy trzeba wiedzieć, co kryje się za poszczególnymi pozycjami planu finansowego? A może wystarczy jedynie skopiować zeszłoroczny budżet? Na pewno zaoszczędzimy czas… Efektywność tego rodzaju rozwiązania może się jednak okazać marna.

pomysł na kampanię

SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Chcesz stworzyć miejsca pracy? Zaangażuj mieszkańców!

Po raz pierwszy w historii mieszkańcy jednego z polskich miast wojewódzkich, dzięki angażującej strategii działań w social mediach, mogli realnie wpłynąć na jego wybór przez zagranicznego inwestora. W efekcie zryw w świecie wirtualnym „Zaangażował Śląsk” i zaowocował inwestycją globalnego giganta, a w konsekwencji powstaniem nowych miejsc pracy w Katowicach.