Ładowanie

Podstawy Google Analytics. Jak korzystać z opcji Dostosowanie?

W drugiej części artykułu poświęconego Google Analytics przyjrzymy się dodatkowej pozycji w menu, która choć nie jest raportem, to jednak zdecydowanie ułatwia pracę w Google Analytics. Jest to pozycja Dostosowanie. Sprawdźmy, jak z niej korzystać.

DOSTOSOWANIE

W nowym wyglądzie interfejsu Analytics menu zostało przesunięte na lewą stronę. W sekcji Dostosowanie (rys. 1), możemy dostosować kilka elementów do własnych potrzeb. Są to m.in.:

  • panele informacyjne,
  • raporty niestandardowe,
  • skróty,
  • alerty niestandardowe.

PANELE INFORMACYJNE

Do czego służą panele informacyjne? Jeśli z całego Google Analytics interesuje nas tylko pięć, sześć raportów, to zamiast każdorazowo je wyszukiwać, możemy je sobie łatwo wyświetlić w panelu informacyjnym. Jest to swego rodzaju tablica ogłoszeń, na której wiszą interesujące nas informacje.

JAK STWORZYĆ PANELE? TO PROSTE!

Należy utworzyć panel (rys. 2), a następnie wybrać Puste tło lub Panel początkowy (rys. 3) i wybrać nazwę panelu (paneli możemy utworzyć więcej niż jeden). Zwróćmy uwagę na to, że można również zaimportować panel z galerii, w której znajdują się już gotowe panele, utworzone przez innych użytkowników Google Analytics.

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36  Strona 37

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

marketingowa mapa drogowa

ROBERT STĘPOWSKI KWIECIEŃ 2 (2) 2017

Jak promować miasto w filmie lub serialu? Tajniki city placementu

Miasta i regiony chcą pojawiać się w filmach, serialach oraz teledyskach. Są skłonne nawet za to płacić i nie ma się czemu dziwić, gdyż city placement, a więc lokowanie miasta w filmie lub serialu, to aktualnie jedna z najefektywniejszych form promocji. Sprawdźmy, jak wykorzystać jego możliwości i nie zaliczyć wizerunkowej wpadki.

pomysł na kampanię

HUBERT GONERA KWIECIEŃ 2 (2) 2017

Apetyczna strona turystyki

PRZYSTAWKA

W pierwszej kolejności postaram się udowodnić, że na turystyce kulinarnej można nieźle zarobić. Wydatki na jedzenie są bowiem coraz większym kosztem w całości kwot przeznaczanych na podróżowanie. Na przystawkę garść danych ze świata. Według World Food Travel Association turyści kulinarni wydają średnio 1200 dolarów na podróż, z czego 36% czyli 425 dolarówna kulinaria. Sprofilowani turyści kulinarni, czyli tacy, dla których kuchnia jest podstawowym motorem napędowym podróżowania, wydają około 50% na kulinaria z całkowitej sumy wydatków przeznaczonych na podróż, co stanowi ok. 600 dolarów. Brzmi zachęcająco, ale i egzotycznie. Dane robią wrażenie, ale możemy odnieść wrażenie, że nie przystają do rodzimych warunków. Nic bardziej błędnego!