Ładowanie

Elastyczność 75075? To musi się udać. Poznaj skuteczne sposoby planowania wydatków na promocję

Jak zaplanować przyszłoroczne wydatki, tak by projekt budżetu wydziału bez obaw przekazać do procedowania? Czy trzeba wiedzieć, co kryje się za poszczególnymi pozycjami planu finansowego? A może wystarczy jedynie skopiować zeszłoroczny budżet? Na pewno zaoszczędzimy czas… Efektywność tego rodzaju rozwiązania może się jednak okazać marna.

 

Niestety dotychczasowa praktyka w wielu urzędach polega na przepisywaniu budżetu, ponieważ pozycje w tabelach budżetowych mało, kiedy się zmieniają. Trudność polega na tym, że wysokość budżetu na promocje uzależniona jest od decyzji organu władzy wykonawczej i uchwałodawczej. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby postarać się przesunąć środki z poszczególnych „paragrafów” na te, które będą dla nas oznaczały nowe, innowacyjne spojrzenie na promocje i zmianę urzędniczej praktyki. Obecne trendy w zakresie promocji gmin ulegają zmianie. Promocja gminy to nie tylko gadżety, filmy promocyjne czy wydawnictwo w postaci albumów. Teraz w cenie są media społecznościowe, efektywne filmy promocyjne, nowoczesne strony internetowe oraz kampanie wizerunkowe. Wymogi zmieniają się, tak samo jak zmienia się rzeczywistość. W wielu gminach i miastach kształt wydatkowania środków finansowych ulega licznym przeobrażeniom w ciągu roku. Przykładem niech będzie wygrana lokalnego klubu sportowego i jego awans do wyższej ligi. Kiedy poszukuje się pieniędzy w budżecie wydziału na program promocji gminy przez sport, wówczas z innych zadań ściągane są pieniądze, by móc sfinansować działalność klubu sportowego w wyższej lidze. Nikt w trakcie planowania budżetu nie jest w stanie przewidzieć przywołanej sytuacji

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE