Ładowanie

Elastyczność 75075? To musi się udać. Poznaj skuteczne sposoby planowania wydatków na promocję

Jak zaplanować przyszłoroczne wydatki, tak by projekt budżetu wydziału bez obaw przekazać do procedowania? Czy trzeba wiedzieć, co kryje się za poszczególnymi pozycjami planu finansowego? A może wystarczy jedynie skopiować zeszłoroczny budżet? Na pewno zaoszczędzimy czas… Efektywność tego rodzaju rozwiązania może się jednak okazać marna.

 

Niestety dotychczasowa praktyka w wielu urzędach polega na przepisywaniu budżetu, ponieważ pozycje w tabelach budżetowych mało, kiedy się zmieniają. Trudność polega na tym, że wysokość budżetu na promocje uzależniona jest od decyzji organu władzy wykonawczej i uchwałodawczej. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby postarać się przesunąć środki z poszczególnych „paragrafów” na te, które będą dla nas oznaczały nowe, innowacyjne spojrzenie na promocje i zmianę urzędniczej praktyki. Obecne trendy w zakresie promocji gmin ulegają zmianie. Promocja gminy to nie tylko gadżety, filmy promocyjne czy wydawnictwo w postaci albumów. Teraz w cenie są media społecznościowe, efektywne filmy promocyjne, nowoczesne strony internetowe oraz kampanie wizerunkowe. Wymogi zmieniają się, tak samo jak zmienia się rzeczywistość. W wielu gminach i miastach kształt wydatkowania środków finansowych ulega licznym przeobrażeniom w ciągu roku. Przykładem niech będzie wygrana lokalnego klubu sportowego i jego awans do wyższej ligi. Kiedy poszukuje się pieniędzy w budżecie wydziału na program promocji gminy przez sport, wówczas z innych zadań ściągane są pieniądze, by móc sfinansować działalność klubu sportowego w wyższej lidze. Nikt w trakcie planowania budżetu nie jest w stanie przewidzieć przywołanej sytuacji

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

marketingowa mapa drogowa

TOMASZ MADEJSKI SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Stwórz potężną markę swojego miasta

Ten artykuł jest dla tych, którzy pragną zmienić zasady gry, oraz tych, którzy chcą mieć realny wpływ na to, jak w przyszłości postrzegane będzie ich miejsce i jak będąc nawet najmniejszym miastem, konkurować z tymi bogatszymi i większymi w Polsce i Europie. W jaki sposób miasta i regiony powinny konstruować unikalną propozycję wartości, by stać się rewolucyjnym brandem na skalę Europy? O tym poniżej.

pomysł na kampanię

SIERPIEŃ 4 (4) 2017

Chcesz stworzyć miejsca pracy? Zaangażuj mieszkańców!

Po raz pierwszy w historii mieszkańcy jednego z polskich miast wojewódzkich, dzięki angażującej strategii działań w social mediach, mogli realnie wpłynąć na jego wybór przez zagranicznego inwestora. W efekcie zryw w świecie wirtualnym „Zaangażował Śląsk” i zaowocował inwestycją globalnego giganta, a w konsekwencji powstaniem nowych miejsc pracy w Katowicach.