Ładowanie

Bądź tu mądry – zaplanuj promocję i rozwój

Na co dzień nie ma czasu, by zaplanować zarówno długofalowe działania promocyjne, jak i te związane z rozwojem gminy. Urzędnicza rzeczywistość w wydziałach promocji i rozwoju skupiona jest na tym, co dzieje się tu i teraz. Planowanie zazwyczaj odkładane jest na ostatni kwartał roku, kiedy zaczynają się prace nad przyszłorocznym budżetem. A gdyby wyłączyć telefony, zamknąć wydział i na dwa dni wyjechać poza miasto? Wrócić z planem na promocję i rozwój?

 

SPOJRZENIE Z ZEWNĄTRZ

 

Do zaplanowania działań związanych z promocją i rozwojem duże miasta zwyczajowo wynajmują agencje marketingowe. Powód? To właśnie te firmy specjalizują się w tworzeniu profesjonalnych planów związanych z promocją i rozwojem. Czasami spojrzenie z zewnątrz na miasto, nie z perspektywy urzędu, przynosi zupełnie inne możliwości i rozwiązania. Zagrożeniem może być jednak poziom wiedzy i znajomości procedur administracyjnych, które mogą utrudnić bądź nawet uniemożliwić realizowanie niektórych pomysłów. W doborze odpowiedniego partnera należy być zatem niezwykle roztropnym. Nie zapomnijmy jeszcze o jednym – mianowicie o tym, czy w budżecie mamy zarezerwowane środki na ten cel, a jeśli nie, czy takie środki się znajdą i czy zostanie wyrażona zgoda na tego rodzaju wydatek. Tutaj często można spotkać się z, bądź co bądź, słusznym pytaniem o racjonalność i adekwatność wydatkowania publicznych pieniędzy. Poza możliwością wynajęcia agencji marketingowej do stworzenia polityki promocji i rozwoju gminy wykorzystana może zostać jeszcze inna opcja. Jest nią zorganizowanie warsztatu dla pracowników wydziału prowadzonego przez kompetentnego trenera, który potrafi konstruktywnie zagospodarować czas tak, by zespół mógł bez problemu wypracować kierunki działania, a następnie skupić się na doborze odpowiednich narzędzi, zaplanować i wdrożyć w życie swoje pomysły. Jaka jest zaleta takich zajęć? Zdecydowanie mniejszy koszt, zaangażowanie bezpośrednio pracowników merytorycznych znających problematykę danej gminy i w ostateczności – jeśli trener prezentuje wysoki poziom merytoryczny – dobrze przygotowane działania ujęte w programie promocji i rozwoju.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 32  Strona 33  Strona 34  Strona 35  Strona 36

POBIERZ MATERIAŁY UZUPEŁNIAJĄCE

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

pomysł na kampanię

HUBERT GONERA CZERWIEC 3 (3) 2017

Szlak turystyczny jako narzędzie promocji miejsca

Szlak turystyczny może być naprawdę porywającą opowieścią o miejscu i jego tożsamości. Co więcej, jego istnienie powiąże ze sobą rozproszone elementy oferty turystycznej i przyczyni się do powstania sieciowego produktu turystycznego. Dobrze zaplanowany i funkcjonujący szlak turystyczny świetnie sprawdzi się jako konkretna oferta dla turystów i mieszkańców. Jest to również swoisty zaczyn do stałej i profesjonalnej współpracy różnorodnych podmiotów z branży turystycznej, które zbudują wokół niego wspólną narrację i będą od tego odcinać kupony. Zanim jednak zbudujemy u siebie naprawdę sensowny szlak turystyczny, musimy zadać sobie serię pytań i z namysłem na nie odpowiedzieć. Jakie to pytania i jak mogą brzmieć odpowiedzi na nie? O tym przeczytacie poniżej.

instrukcja obsługi promocji

DAMAZY GANDURSKI CZERWIEC 3 (3) 2017

Organizacja koncertu miejskiego w 8 krokach

Organizacja dużych koncertów plenerowych jest jednym z najprostszych sposobów na podniesienie atrakcyjności miasta czy gminy. Dobrze zorganizowane dostarczają bowiem rozrywki mieszkańcom, klienteli okolicznym biznesom z branży handlowej, gastronomicznej czy hotelarskiej oraz przyciągają turystów. Aby zrealizować otwarty koncert miejski, nie wystarczy jednak – wbrew obiegowej opinii – znaleźć dobrego artystę i opłacić jego gażę.