Ładowanie

Współpraca z blogerami. Co trzeba wiedzieć, o co zapytać i na co uważać

Współpraca z blogerami w marketingu miejskim jest czymś naturalnym. Jej podjęcie wiąże się jednak z koniecznością weryfikacji influencerskiego rynku. Należy umieć odróżnić tych, z którymi można współpracować, od tych, z którymi we współpracę niekoniecznie warto się angażować. Blog blogowi nierówny – podczas lektury tego artykułu dowiesz się, jakich narzędzi używać w celu weryfikacji blogera, o co go pytać i jak spośród ogromu ofert wybrać twórców, których praca przyniesie najlepsze rezultaty w promocji walorów miasta czy regionu.

 

Wybór odpowiedniego bloga jest niezwykle istotny z punktu widzenia sukcesu przyszłej kampanii. Oczywiście na samym początku warto dokonać wyboru okreslonej tematyki blogów, z których twórcami moglibyśmy podjąć współpracę. Bloger lifestylowy raczej nie sprawdzi się przy promocji górskiego szlaku, a bloger motoryzacyjny nie będzie nadawał się do kampanii mającej na celu aktywizację mieszkańców do udziału w głosowaniu nad sposobem wydatkowania budżetu obywatelskiego.

W większości przypadków blogerzy angażowani są przez urzędy do działania na rzecz promocji turystyki. Aktywnych blogów o tematyce turystycznej jest w Polsce według różnych szacunków od 500 do nawet 1000. Wśród nich przeważającą część stanowią małe strony internetowe, czytane przez kilkaset czy kilka tysięcy osób miesięcznie. W tym gronie znajduje się też kilkanaście blogów, których miesięczny zasięg przekracza 100 000 unikalnych użytkowników.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 14  Strona 15  Strona 16  Strona 17

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE