Ładowanie

Organizacja koncertu miejskiego w 8 krokach

Organizacja dużych koncertów plenerowych jest jednym z najprostszych sposobów na podniesienie atrakcyjności miasta czy gminy. Dobrze zorganizowane dostarczają bowiem rozrywki mieszkańcom, klienteli okolicznym biznesom z branży handlowej, gastronomicznej czy hotelarskiej oraz przyciągają turystów. Aby zrealizować otwarty koncert miejski, nie wystarczy jednak – wbrew obiegowej opinii – znaleźć dobrego artystę i opłacić jego gażę.

 

BUDŻET

 

Po podjęciu decyzji o organizacji koncertu na początek najlepiej określić jego całkowity budżet. Wówczas łatwiej będzie nam dopasować konkretne elementy do puli środków, którą dysponujemy.

 

WIDZOWIE

 

Impreza zwykła, czy masowa? Jednym z podstawowych pytań, na które musi przy planowaniu imprezy odpowiedzieć sobie organizator, jest przewidywana liczba widzów. Jeśli przekracza ona 999 osób (499 osób w przypadku imprez w obiekcie zamkniętym), koncert podlega pod przepisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z 20 marca 2009 r. To determinuje m.in. wymaganą liczebność służb porządkowych, a więc i skalę kosztów organizacyjnych. Przygotowaną zgodnie z wymogami ustawowymi dokumentację imprezy masowej zaopiniować muszą również: właściwy komendant Policji, komendant Państwowej Straży Pożarnej, dyrektor pogotowia ratunkowego oraz państwowy inspektor sanitarny.

[ . . . ]

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 10  Strona 11  Strona 12  Strona 13

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE