Ładowanie

Organizacja koncertu miejskiego w 8 krokach

Organizacja dużych koncertów plenerowych jest jednym z najprostszych sposobów na podniesienie atrakcyjności miasta czy gminy. Dobrze zorganizowane dostarczają bowiem rozrywki mieszkańcom, klienteli okolicznym biznesom z branży handlowej, gastronomicznej czy hotelarskiej oraz przyciągają turystów. Aby zrealizować otwarty koncert miejski, nie wystarczy jednak – wbrew obiegowej opinii – znaleźć dobrego artystę i opłacić jego gażę.

 

BUDŻET

 

Po podjęciu decyzji o organizacji koncertu na początek najlepiej określić jego całkowity budżet. Wówczas łatwiej będzie nam dopasować konkretne elementy do puli środków, którą dysponujemy.

 

WIDZOWIE

 

Impreza zwykła, czy masowa? Jednym z podstawowych pytań, na które musi przy planowaniu imprezy odpowiedzieć sobie organizator, jest przewidywana liczba widzów. Jeśli przekracza ona 999 osób (499 osób w przypadku imprez w obiekcie zamkniętym), koncert podlega pod przepisy ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z 20 marca 2009 r. To determinuje m.in. wymaganą liczebność służb porządkowych, a więc i skalę kosztów organizacyjnych. Przygotowaną zgodnie z wymogami ustawowymi dokumentację imprezy masowej zaopiniować muszą również: właściwy komendant Policji, komendant Państwowej Straży Pożarnej, dyrektor pogotowia ratunkowego oraz państwowy inspektor sanitarny.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 10  Strona 11  Strona 12  Strona 13

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

instrukcja obsługi promocji

ŁUKASZ SCHEFFS CZERWIEC 3 (3) 2017

W tym szaleństwie jest metoda, czyli promocja bez promocji

Promocja, system identyfikacji wizualnej, public relations... Można by sądzić, że współcześnie są to terminy rozpoznawalne, a sama potrzeba wdrażania i realizacji założeń elementów szeroko pojętego marketingu jest oczywista. Nic bardziej mylnego. Wiele samorządów, szczególnie tych małych, nadal nie wykazuje należytej staranności przy realizacji podstawowych zasad komunikacji i promocji. Jak zacząć, gdy promocji nie ma lub włodarzom danej gminy wydaje się jedynie, że jest?

pomysł na kampanię

HUBERT GONERA CZERWIEC 3 (3) 2017

Szlak turystyczny jako narzędzie promocji miejsca

Szlak turystyczny może być naprawdę porywającą opowieścią o miejscu i jego tożsamości. Co więcej, jego istnienie powiąże ze sobą rozproszone elementy oferty turystycznej i przyczyni się do powstania sieciowego produktu turystycznego. Dobrze zaplanowany i funkcjonujący szlak turystyczny świetnie sprawdzi się jako konkretna oferta dla turystów i mieszkańców. Jest to również swoisty zaczyn do stałej i profesjonalnej współpracy różnorodnych podmiotów z branży turystycznej, które zbudują wokół niego wspólną narrację i będą od tego odcinać kupony. Zanim jednak zbudujemy u siebie naprawdę sensowny szlak turystyczny, musimy zadać sobie serię pytań i z namysłem na nie odpowiedzieć. Jakie to pytania i jak mogą brzmieć odpowiedzi na nie? O tym przeczytacie poniżej.