Ładowanie

Wydarzenie na facebooku - jak skutecznie promować miejskie imprezy na wakacje?

Wakacje to czas eventów. Nieważne, czy gmina jest kurortem górskim, nadmorskim, miejscowością turystyczną czy po prostu miejscem do życia. Wakacje są czasem szczególnym, w którym ciągle coś się dzieje.

 

Koncerty, spotkania, warsztaty, gry w plenerze dla dzieci i młodzieży, letnie akademie dla seniorów, pikniki dla całych rodzin – od imprez roi się na każdym kroku. Niestety, informacja na temat wielu z nich trafia do nieodpowiedniej grupy docelowej, a czasem nawet nie dociera do niej wcale. Skuteczna promocja jest tak samo ważna jak przygotowanie całego wydarzenia. Sztaby organizacyjne imprez zachodzą w głowę, co zrobić, by przyciągnąć jak największą liczbę osób. Te wyścigi na najatrakcyjniejszy event w mieście sprawiają, że mieszkańcy nie potrafią zdecydować gdzie ostatecznie pójść. Zobacz co zrobić, by przekonać ich do swojego wydarzenia.

 

OD CZEGO ZACZĄĆ?

 

Tworząc przedsięwzięcie, należy rozpocząć od stworzenia listy atrakcji i całej oferty. To dość oczywiste, ale często zdarza się, że organizator najpierw wpada na pomysł, ogłasza go, po czym nagle zauważa, że brakuje atrakcji. Nie sztuką jest zrobić koncert, sztuką zrobić koncert idealny! Ale zaraz, zaraz! Mówi się, że ideałów nie ma. Tak, to prawda. Żeby jednak uniknąć błędów, należy przygotować listę atrakcji oraz imprez organizowanych w poprzednich latach. Trzeba zobaczyć, co wcześniej działało dobrze, a co niekoniecznie. Poprzednie imprezy zawsze są okazją do pokazania zalet danego wydarzenia. Dopiero po przeprowadzeniu szczegółowej analizy można planować działania promocyjne.

 

EVENT ODBYŁ SIĘ I ZGROMADZIŁ WIELE OSÓB? NALEŻY SIĘ TYM POCHWALIĆ!

 

  • Pokaż zdjęcia, zachęcaj i mów głośno, jak było w ubiegłych latach, wspólnie z potencjalnymi uczestnikami odliczaj dni do imprezy, pokazując poszczególne etapy wydarzenia z poprzednich edycji.
  • Stwórz wideo typu „The best moments”. Może masz nagrania, na których widać dobrze bawiących się uczestników? Wykorzystaj to!
  • Przeszukaj komentarze pod postami z poprzednich lat i odśwież je. Nic nie działa lepiej niż potwierdzenie autentyczności wydarzenia.

 

Taki content bardzo przyda się w promocji wszelkich eventów cyklicznych. A co, kiedy impreza odbywa się po raz pierwszy?

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 23  Strona 24  Strona 25  Strona 26  Strona 27

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE