Ładowanie

Hashtag – król bezpłatnej promocji

Darmowa promocja wydarzeń miejskich w internecie, informacja rozpowszechniana w prywatnych wiadomościach mieszkańców i nowoczesna komunikacja w mediach społecznościowych. Brzmi jak marzenie? Z tych wszystkich możliwości możemy już korzystać dzięki zastosowaniu hashtagów. Sprawdźmy, jak ich używać!

NOWY ROZDZIAŁ W KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ

Pojawienie się hashtagów otworzyło zupełnie nowy rozdział w komunikacji społecznej. Dzięki nim nieznajomi zaczęli rozmawiać na łączące ich tematy – i to bezpośrednio z poziomu prywatnego konta na portalu społecznościowym, bez konieczności poszukiwania lub stworzenia forum tematycznego lub zapisywania się w grupie dyskusyjnej. Hashtagi skróciły drogę i czas pozyskania wiedzy oraz ułatwiły wyszukanie informacji z całego świata na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram, które stają się potężnymi platformami interaktywnej komunikacji. Według teorii 6 stopni oddalenia, zwanej także zasadą 6 kroków, każdego z nas dzieli tylko 6 kontaktów od dowolnie wybranej osoby na świecie. Naukowcy twierdzą, że każdy zna kogoś, kto przez swojego znajomego może dotrzeć do kolejnych osób i w ten sposób, dzięki następnym 6 kontaktom, zwykły obywatel może dotrzeć ze swoim przekazem nawet do Prezydenta Stanów Zjednoczonych.

Dziś nie potrzebujemy już nawet 6 osób. Dzięki mediom społecznościowym otworzyła się zupełnie nowa era komunikacji między użytkownikami z całego świata. Mimo iż odległość dzieląca urzędników od mieszkańców gminy lub miasta nie jest znacząca, to porozumiewanie się za sprawą hashtagów również dla nich oznacza nowe możliwości komunikacyjne oraz promocyjne.

CO TO JEST I JAK DOKŁADNIE DZIAŁAJĄ HASHTAGI?

Nazwa „hashtag” wzięła się z połączenia dwóch elementów „#” i „tag”. Hash to angielska nazwa polskiej kratki. Drugim członem nazwy jest wyraz tag – znów z języka angielskiego, tłumaczony jako słowo klucz. Połączone razem tworzą hashtag, czyli element aktywny do grupowania tematów.

Umożliwia on użytkownikom serwisów społecznościowych wyszukiwanie interesujących ich treści lub podążanie za danym tematem. Po kliknięciu na hashtag, będący elementem działającym podobnie do hiperlinku, otwierają się wszystkie inne, publiczne wpisy utworzone na danej platformie, a zawierające w sobie dany hashtag.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą prenumeratę w wersji PREMIUM.

   

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 27  Strona 28  Strona 29  Strona 30

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE